אודות

היחידה ללקויות למידה והפרעות קשב הוקמה מתוך חזון משותף של ביה"ס לפסיכולוגיה במרכז הבינתחומי ומרכז לקויות למידה במרכז שניידר לרפואת ילדים.

 

מטרת היחידה הינה לשנות את מסלול ההתפתחות של ילדים ובני נוער המתמודדים עם לקויות למידה והפרעות קשב, ממסלול של סיכון לבעיות רגשיות וחברתיות למסלול של הצלחה, מימוש ותרומה לחברה הישראלית.

 

היחידה הינה פרי שיתוף פעולה מקצועי וארוך שנים עם משרד החינוך, הביטוח הלאומי, מרכז שניידר לרפואת ילדים, המרכז הבינתחומי ורשויות מקומיות.

 

צוות מוביל

ד"ר דפנה קופלמן-רובין, ראש היחידה ללקויות למידה והפרעות קשב, המרכז הבינתחומי הרצליה ומרכז שניידר לרפואת ילדים.

פרופ' מריו מיקולינסר, דיקן ביה"ס לפסיכולוגיה, המרכז הבינתחומי הרצליה - ליווי אקדמי.

פרופ' אלן אפטר, ראש המחלקה לרפואה פסיכולוגית, מרכז שניידר לרפואת ילדים - ליווי קליני.

 

צוות היחידה כולל כ 30 אנשי מקצוע ומחקר (פסיכולוגים, יועצים, אנשי חינוך, עו"ס) היחידה פועלת להעברת זירת ההתמודדות עם לקויות למידה והפרעות קשב מהזירה הפרטנית-משפחתית לזירה המערכתית-לאומית ופועלת במסגרת שלושה מוקדים :

 

  • מוקד חינוכי - הטמעת תכנית א.י.ל בפריסה ארצית והכשרת אנשי מקצוע - בהובלת ליאורה גשרי רוזנסקי וצוות מנהלות תהליך א.י.ל.

  • מוקד קליני - אבחון, טיפול והדרכת הורים המתבצעים במרכז לקויות למידה בשניידר - בהובלת הילה ארג'נטירו וצוות המרכז.

  • מוקד מחקרי - פיתוח תכניות התערבות מבוססות מחקר והנחיית סטודנטים לתארים מתקדמים תוך שיתוף פעולה עם אוניברסיטאות נוספות בארץ ובעולם בהובלת צוות מחקר ופיתוח.

 

תכנית הדגל של היחידה - תכנית א.י.ל - אני יכול להצליח - מוטמעת בפריסה ארצית בשיתוף עם משרד החינוך, הביטוח הלאומי, עיריית הרצליה, בת ים, אור יהודה, אור עקיבא וקריית ים 

x

שותפי מחקר 

פרופ׳ ענת ברונשטיין קלומק

פרופ׳ ענת ברונשטיין קלומק הנה פסיכולוגית קלינית מומחית, מרצה בכירה בבית הספר לפסיכולוגיה במרכז הבינתחומי בהרצליה ואחראית על המחקר במחלקה להתערבות במשבר במרכז שניידר לרפואת ילדים בישראל. פרופ׳ קלומק סיימה את לימודי הדוקטורט בפסיכולוגיה קלינית של הילד באוניברסיטת בר אילן ואת ההתמחות בפסיכולוגיה קלינית במרכז שניידר לרפואת ילדים בישראל. פרופ׳ ברונשטיין קלומק סיימה פוסט-דוקטורט וכיהנה כ-Assistant Professor במחלקה לפסיכאטריה של הילד והמתבגר באוניברסיטת קולומביה בניו יורק. פרופ׳ קלומק מתמחה בטיפול ומחקר בהפרעות רגשיות בקרב ילדים ובני נוער בכלל ובקרב אלו עם לקויות למידה בפרט. פרופ׳ קלומק הנה חברה מומחית באיט"ה (האגודה הישראלית לטיפול התנהוגתי קוגנטיבי) ובהנהלת האגודה הישראלית לפסיכותרפיה בינאישית. כיום פרופ׳ קלומק מטפלת בגישה הבינאישית, מלמדת פסיכותרפיה בינאישית ומעורבת במספר מחקרים בתחום בארץ ובעולם. בתחום של לקויות למידה כתבה עם ד"ר דפנה קופלמן רובין וד"ר לורה מפסון את הפרוטוקול הטיפולי הבינאישי עבור תלמידים עם לקויות למידה.

פרופ' מיכל אל-יגון

פרופ' מיכל אל-יגון הנה ראש המגמה לחינוך מיוחד באוניברסיטת תל-אביב, ראש התוכנית לתואר השני בלקויות למידה והתוכנית לאבחון לקויי למידה. תחומי המחקר של פרופ' אל-יגון מתמקדים בתפקוד חברתי-רגשי של ילדים ומתבגרים עם לקויי למידה ולקויות קשב, מודלים של גורמי סיכון והגנה להסבר תפקוד חברתי-רגשי והורות לילדים עם לקויות. פרופ' אל-יגון פרסמה מאמרים רבים בכתב-עת מקצועיים וכמו כן פרסמה מספר פרקים בספרים מרכזיים בתחום.

ד"ר אורן צוקרמן

ד"ר אורן צוקרמן חוקר ומרצה בתחומי הניו-מדיה במיקוד פיתוח אינטראקציות בין אדם לטכנולוגיה ופיתוח חוויות משתמש חדשניות. צוקרמן הוא מייסד המעבדה לחדשנות במדיה, ראש ההתמחות בתקשורת אינטראקטיבית בביה"ס לתקשורת ומנהל אקדמי של מסלול חדשנות יזמות בביה"ס למנהל עסקים – במרכז הבינתחומי הרצליה. במהלך הדוקטורט ב MIT MEDIA LAB התמחה צוקרמן במחקר אינטראקציות והתלכדות בין המימד הפיזי לדיגיטלי. בשנים 1999-2001 היה מייסד-שותף של קבוצת אינטרנט חלוצית שיצרה קהילת בלוגים מבוזרת ברשת. ב-2001, הפורום הכלכלי העולמי הכתיר את ד"ר צוקרמן כ- "Technology Pioneer" בוועידה השנתית בדאבוס, שווייץ. מחקרו האקדמי מתמקד בחוויות אינטראקטיביות פיזיות-דיגיטליות מבוססות צרכים אנושיים ובהנעה לפעולה בעזרת טכנולוגיה.

Please reload

 The website was built by Tal Shani Sherman.  All rights reserved. 2014