אודות

היחידה ללקויות למידה והפרעות קשב הוקמה מתוך חזון משותף של ביה"ס לפסיכולוגיה במרכז הבינתחומי ומרכז לקויות למידה במרכז שניידר לרפואת ילדים.

 

מטרת היחידה הינה לשנות את מסלול ההתפתחות של ילדים ובני נוער המתמודדים עם לקויות למידה והפרעות קשב, ממסלול של סיכון לבעיות רגשיות וחברתיות למסלול של הצלחה, מימוש ותרומה לחברה הישראלית.

 

היחידה הינה פרי שיתוף פעולה מקצועי וארוך שנים עם משרד החינוך, הביטוח הלאומי, מרכז שניידר לרפואת ילדים, המרכז הבינתחומי ורשויות מקומיות.

 

צוות מוביל

ד"ר דפנה קופלמן-רובין, ראש היחידה ללקויות למידה והפרעות קשב, המרכז הבינתחומי הרצליה ומרכז שניידר לרפואת ילדים.

פרופ' מריו מיקולינסר, דיקן ביה"ס לפסיכולוגיה, המרכז הבינתחומי הרצליה - ליווי אקדמי.

פרופ' אלן אפטר, ראש המחלקה לרפואה פסיכולוגית, מרכז שניידר לרפואת ילדים - ליווי קליני.

 

צוות היחידה כולל כ 30 אנשי מקצוע ומחקר (פסיכולוגים, יועצים, אנשי חינוך, עו"ס) היחידה פועלת להעברת זירת ההתמודדות עם לקויות למידה והפרעות קשב מהזירה הפרטנית-משפחתית לזירה המערכתית-לאומית ופועלת במסגרת שלושה מוקדים :

 

  • מוקד חינוכי - הטמעת תכנית א.י.ל בפריסה ארצית והכשרת אנשי מקצוע - בהובלת ליאורה גשרי רוזנסקי וצוות מנהלות תהליך א.י.ל.

  • מוקד קליני - אבחון, טיפול והדרכת הורים המתבצעים במרכז לקויות למידה בשניידר - בהובלת הילה ארג'נטירו וצוות המרכז.

  • מוקד מחקרי - פיתוח תכניות התערבות מבוססות מחקר והנחיית סטודנטים לתארים מתקדמים תוך שיתוף פעולה עם אוניברסיטאות נוספות בארץ ובעולם בהובלת צוות מחקר ופיתוח.

 

תכנית הדגל של היחידה - תכנית א.י.ל - אני יכול להצליח - מוטמעת בפריסה ארצית בשיתוף עם משרד החינוך, הביטוח הלאומי, עיריית הרצליה, בת ים, אור יהודה, אור עקיבא וקריית ים 

פרופ' מריו מיקולינסר

לשעבר דיקן בית ספר ברוך איבצ׳ר לפסיכולוגיה

במרכז הבינתחומי הרצליה

פרופ' מריו מיקולינסר נולד ב-1957 בארגנטינה. ב-1976, עלה לארץ והחל את לימודיו בפסיכולוגיה באוניברסיטת בר-אילן, בה השלים את שלושת תאריו האקדמיים. לאחר קבלת תואר Phd בפסיכולוגיה (ב-1985), פרופ' מיקולינסר החל את הקריירה האקדמית שלו במחלקה לפסיכולוגיה באוניברסיטת בר-אילן, בה התקדם ממרצה לפרופסור מן המניין בפחות ב-7 שנים (1986-1992). 

 

פרופ' מיקולינסר פרסם יותר מ-300 מאמרים ופרקים מדעיים בכתבי עת המובילים בעולם בתחומים של אישיות ופסיכולוגיה חברתית, העוסקים בחוסר אונים נלמד, תהליכים בין-אישיים והתקשרותים, וויסות רגשית, והתמודדות עם טראומה ואימת המוות. כמו כן, הוא כתב שני ספרים (Human Learned Helplessness, 1994, Attachment in Adulthood, 2007) וערך שלושה ספרים נוספים (Dynamics of Romantic Love, 2006; Prosocial Motives, Emotions, and Behavior, 2009, Human Aggression and Violence, 2010). הוא הִנחה את עבודות המחקר של יותר 150 סטודנטים ללימודים מתקדמים ומוזמן תכופות להרצות בכנסים בינלאומיים ולכתוב פרקים בספרים המובילים בתחום. כמו כן נבחר ל"עמית" (fellow) ב-Society for Personality and Social Psychology וב-Association for Psychological Science. בשנים האחרונות, הוא פועל כחבר-מערכת בשישה כתבי-העת המובילים בתחום, בין 2003-2009 היה עורך-חבר של כתב-העת Journal of Personality and Social Psychology, ובין 2009-2005 הוא היה עורך-חבר של כתב עת Personal Relationships. ב-2010 הוא התמנה לעורך ראשי של כתב העת Journal of Social and Personal Relationships. ב-2004, הוא זכה בפרס א.מ.ת. במדעי החברה על תרומתו לחקר הפסיכולוגיה ו-ב-2006 הוא זכה לפרס Berscheid-Hatfield Award for Distinguished Mid-Career Achievement.

 

בשנים 1995-1999 היה ראש המחלקה לפסיכולוגיה באוניברסיטת בר-אילן, בשנים 2001-2004 שימש כיושב-ראש של היחידה ללימודים בין-תחומיים, ובשנים 2004-2006 הוא שימש כדיקן המכללות האזוריות של אוניברסיטת בר-אילן. ב-1996 ייסד את מרכז פלג-ביליג לחקר איכות חיי המשפחה. כמו כן היה בין המייסדים של מרכז גונדה לחקר המוח באוניברסיטת בר-אילן. מ-2007 הוא שימש כדיקן של בית ספר ברוך איבצ׳ר במרכז הבינתחומי הרצליה ואף שימש כמשנה לנשיא לעניינים אקדמיים.