אודות

היחידה ללקויות למידה והפרעות קשב הוקמה מתוך חזון משותף של ביה"ס לפסיכולוגיה במרכז הבינתחומי ומרכז לקויות למידה במרכז שניידר לרפואת ילדים.

 

מטרת היחידה הינה לשנות את מסלול ההתפתחות של ילדים ובני נוער המתמודדים עם לקויות למידה והפרעות קשב, ממסלול של סיכון לבעיות רגשיות וחברתיות למסלול של הצלחה, מימוש ותרומה לחברה הישראלית.

 

היחידה הינה פרי שיתוף פעולה מקצועי וארוך שנים עם משרד החינוך, הביטוח הלאומי, מרכז שניידר לרפואת ילדים, המרכז הבינתחומי ורשויות מקומיות.

 

צוות מוביל

ד"ר דפנה קופלמן-רובין, ראש היחידה ללקויות למידה והפרעות קשב, המרכז הבינתחומי הרצליה ומרכז שניידר לרפואת ילדים.

פרופ' מריו מיקולינסר, דיקן ביה"ס לפסיכולוגיה, המרכז הבינתחומי הרצליה - ליווי אקדמי.

פרופ' אלן אפטר, ראש המחלקה לרפואה פסיכולוגית, מרכז שניידר לרפואת ילדים - ליווי קליני.

 

צוות היחידה כולל כ 30 אנשי מקצוע ומחקר (פסיכולוגים, יועצים, אנשי חינוך, עו"ס) היחידה פועלת להעברת זירת ההתמודדות עם לקויות למידה והפרעות קשב מהזירה הפרטנית-משפחתית לזירה המערכתית-לאומית ופועלת במסגרת שלושה מוקדים :

 

  • מוקד חינוכי - הטמעת תכנית א.י.ל בפריסה ארצית והכשרת אנשי מקצוע - בהובלת ליאורה גשרי רוזנסקי וצוות מנהלות תהליך א.י.ל.

  • מוקד קליני - אבחון, טיפול והדרכת הורים המתבצעים במרכז לקויות למידה בשניידר - בהובלת הילה ארג'נטירו וצוות המרכז.

  • מוקד מחקרי - פיתוח תכניות התערבות מבוססות מחקר והנחיית סטודנטים לתארים מתקדמים תוך שיתוף פעולה עם אוניברסיטאות נוספות בארץ ובעולם בהובלת צוות מחקר ופיתוח.

 

תכנית הדגל של היחידה - תכנית א.י.ל - אני יכול להצליח - מוטמעת בפריסה ארצית בשיתוף עם משרד החינוך, הביטוח הלאומי, עיריית הרצליה, בת ים, אור יהודה, אור עקיבא וקריית ים 

ד"ר דפנה קופלמן רובין

ראש היחידה ללקויות למידה והפרעות קשב

ד"ר דפנה קופלמן-רובין, סיימה את לימודי הדוקטורט בפסיכולוגיה ייעוצית באוניברסיטת תל-אביב.

 

היא פסיכולוגית חינוכית מומחית המתמחה בלקויות למידה והפרעות קשב וריכוז בקרב ילדים ובני נוער.

בשנת 2002 הקימה את המרפאה ללקויות למידה במרכז שניידר לרפואת ילדים בישראל, אותה ניהלה במשך 10 שנים. 

 

בשנת 2007 ד"ר קופלמן-רובין הצטרפה לביה"ס לפסיכולוגיה במרכז הבינתחומי כמרצה וחוקרת.  

מחקרה עוסק בפיתוח תכניות מערכתיות ופרטניות לקידום תפקוד לימודי-רגשי-חברתי של ילדים ומתבגרים; פיתוח ובחינת יעילות הפסיכותרפיה האישית למתבגרים עם לקויות למידה ו/או קשב.  

בשנת 2008 הגתה ויזמה את תכנית א.י.ל - אני יכול להצליח - תכנית מבוססת מחקר לקידום תפקוד לימודי-רגשי-חברתי של כלל התלמידים עם דגש על תלמידים המתמודדים עם לקויות/קשיי למידה וקשב. התכנית פותחה בשותפות עם משרד החינוך, המוסד לביטוח לאומי, מרכז שניידר לרפואת ילדים, המרכז הבינתחומי הרצליה ורשויות מקומיות. תכנית א.י.ל הינה התכנית היחידה בארץ שהינה מבוססת מחקר ופועלת מגן הילדים עד חט"ב (כולל).

התכנית פעלה ופועלת ב כ 80 ביס ו 100 גני ילדים ברחבי הארץ ובמגזרים השונים בחברה הישראלית. בערים הרצליה, אור עקיבא, קריית ביאליק, קריית מוצקין, נצרת, כפר קרע, אור יהודה, נס ציונה, רעננה, תל-אביב, גבעתיים, דלית אל כרמל, מעגן מיכאל, נשר, קריית ים, עוספיא, בית שמש, בת ים, קריית אונו, דרום השרון, תל מונד, לב השרון, כפר יונה, קדימה/צורן, פרדסיה, עמק חפר, יבנה, מעלות, טמרה, ירכא, קריית אתא, אום אל פאחם, טבעון, פרדס חנה, נתניה, כפר סבא, מטה בנימין, מעלה אדומים, נתיבות, אשקלון, באר שבע. 

משנת 2012 משמשת ראש היחידה ללקויות למידה והפרעות קשב, במרכז הבינתחומי הרצליה. 

משנת 2018 חברה בועדה טיפוח מיומנויות רגשיות חברתיות במערכת החינוך, היוזמה למחקר יישומי בחינוך, האקדמיה הלאומית הישראלית למדעים. 

 The website was built by Tal Shani Sherman.  All rights reserved. 2014